Minneapolis, 4 mei.

4 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

4 mei.: "giga"

4 mei 2018
Op de fiets naar de Mississipi om daar vlak langs de oever te fietsen. Er was ook een lange speciale voetganger/ fietsbrug, waardoor wij zelfs boven water konden genieten van het uitzicht op zowel downtown als het vergezicht de andere kant op. Dat het water hoog heeft  gestaan konden we even later merken bij een stuk onder gelopen bos. Diverse foto's onderweg genomen en natuurlijk enkele pogingen gedaan om hier en daar een zeer lastig verstopte cache te vinden.

DSC_2266  IMG_20180504_185052_315
Het fietsen viel wederom zwaar. De rivier ligt logisch lager dan het land. De fiets met vele versnellingen dient toch door spierkracht aangedreven te worden..
Tegen één uur terug naar huis, want eerst samen met Claire, die vanaf nu geen les meer hoeft te geven,  lunchen. In plaats van naar het sculptuurpark hebben we gekozen voor rust en genieten van de zon.
Tegen vier uur de bus en later de metro genomen om naar het vliegveld te gaan om de gereserveerde auto op te halen.
Het zou een kleine Europese auto moeten zijn, maar bij de garage aangekomen bleken die allen weg te zijn. Dan maar een giga bak met alles erop en eraan voor dezelfde prijs. Tsja..
Met de auto naar the Mall of America, een giga winkelcentrum met in het midden een pretpark vol attracties. Meerdere achtbanen, reuzenrad en allerlei, voor de sterke maag hebbende, hard ronddraaiers. Het foodplein bezocht met tientallen eetgelegenheden. De Orange chicken smaakte  zeer goed. Daarna shoppen. Claire en Monique allebei geslaagd gezien het tasje dat zij droegen bij het verlaten van de winkel.
Nog even wat verder sightseeing in de giga Mall en daarna rustig aan naar huis gereden. Het auto rijden in Amerika gaat zeer relaxed. Rustig aan en meegaan in de stroom.
Morgen een nieuwe dag met als vooruitzicht een bbq party bij een collega van Claire vanwege een Mexicaanse feestdag inclusief een paardenrace en een geocache bier event ter afsluiting.
Tot morgen, proost!

1. Opa en Oma Segijn:
    5 mei 2018
    Weer een prachtige dag zo te zien. Nu kunnen jullie je gedragen als echte Amerikanen. Alles groot. Wel vreemd zeker om in zo'n grote auto te rijden. Leuk dat Claire met jullie mee gaat. Gezellige Mexicaanse bbq. Groetjes van ons beiden. Tot morgen. Volgens mij liggen jullie pas in bed. Hier is het 8.50 uur.