Mallorca, dag 8

5 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Palma gelabt"

Een nieuwe dag kondigde zich aan door straatgeluiden en zonnestralen. Het beloofde weer een mooie dag te worden, ondanks de twee graden kouder dan gisteren. Dan maar 20 graden,  brrrr, (en dat terwijl in Nederland de hagelstenen de winter nog laat voelen)

Vandaag zat Estrella, onze vrouwelijke host,  bij ons aan de ontbijttafel. Ook zij was zeer geïnteresseerd in al onze avonturen en wist ook een en ander duidelijk te maken m.b.v. twee woorden Engels,  wat Duits en heel veel Spaans met gebaren.

Vandaag zijn er vijf plekken die ons hoofddoel zijn en natuurlijk gaan we op zoek naar caches op en rondom deze plekken.

Het eerste doel was een lost place in de vorm van een autowrak op een achteraf stukje grond. Het was een zeer oude bijna vergane VW. In het handschoenenkastje lag een vrij nieuwe brillenkoker met daarin het logboekje.

Daarna twee lost Places bezocht, t.w. La Ponderosa en Sa Lleona. Twee vervallen gebouwen met wederom schitterende grafity en dreigende sfeer. Vreemd om in een verlaten gebouw rond te dwalen op zoek naar aanwijzingen. Tegelijk ook spannend en een glimlach toverend door het vinden van de cache.

De natuur is hier zo prachtig én krachtig.  Vooral aan de kust met die intens blauwe zee, de kliffen, rotsen,  bogen, doorkijkjes en oh zo veel meer. Super genieten. Woorden schieten te kort bij het zien van al dat moois.

Wij besluiten vroeg te stoppen, zodat we eerst naar ons honk gaan, omkleden en dan de hoofdstad in met de bus. Daar hebben wij 5 labcaches ontdekt. Dit is iets heel bijzonders, want op de wereld zijn er maar 250 mensen die deze mogen samenstellen. Wij zijn er ook een van. (Buyten Delft heet de labcaches serie van ons)

Na eén labcache,  een soort reusachtig zandkasteel nagebouwd , met daar in zes reusachtige pambomen als pilaren,  was het eerste puntje een feit. Wij besluiten gelijk om eerst onze magen te vullen, daar het reeds 20.00 u is. Midden op een plein  zijn diverse restaurantjes en wij kiezen zo maar eentje. Lekker gegeten hebbende kunen wij verder met de toer. Tevens wat bijvangst lossen wij de een na de ander op. Yes! Volbracht. Met een goed gevoel naar de dichtstbijzijnde bushalte.  Ineens zien wij onze beide hosts en gaan gezamenlijk naar huis. Daar krijg ik een gigantische bord paella voor mijn neus dat overheerlijk smaakte. Hij, de kok, genoot van mij. Ook kregen we Twee glaasjes Jeres te drinken. Een soort sherry, maar dan meer likeurachtig. (17%)

Hik proost Salut.

De plannen voor morgen zijn al bekend. Een reusachtig park van een kasteel bezoeken. Hier liggen ongelooflijk veel caches. We gaan het zien. Op en top nog even genieten van die laatste dag op dit prachtige niet te  vergeten eiland.

1. Opa en Oma Segijn:
    6 mei 2019
    Wat zien jullie toch veel en fijn te horen dat jullie zo genieten van al het moois. Paella is toch met veel vis? Dat is niets voor jou zeker he Monique? Nog een paar dagen genieten, veel plezier. Groetjes pa en ma Segijn.