Mallorca, dag 6

3 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Theater van de lach"

De eerste gedachte bij het wakker worden werd besteed aan de knie. Na wat rek en strek oefeningen, bungelen en daardoor 'smeren' van de gewrichten, voelde alles beter dan de dag ervoor. De huispaotheker had dus goede middeltjes.

Na een lekker ontbijt, dit keer zonder gezelschap van onze Airbnb host die zijn kleinzoon naar school bracht, gaan we op pad. Vandaag is het hoofddoel de Lost Place Es Fogueró Palace en een bezoek aan het historische stadje Alcúdia. De rit was niet zo lang en de zon  schijnt uitbundig in de ochtend.

Op de parkeerplaats aan de overkant van het theater lag een gewone cache die wij dus even mee pakte. Daarna begon de speurtocht in het verlaten theater. Met behulp van foto's zijn wij op zoek gegaan naar de antwoorden. We keken onze ogen uit. Het verlaten gebouw ademde nog leven in de vorm van prachtige grafity. De antwoorden werden na lang zoeken gevonden en het uitrekenen leverde een coordinaat op. 500 m verder. Twijfel rees. Toch naar dit coördinaat gegaan en inderdaad wij hadden het goed!

Daarna zijn wij doorgereden naar een oud Romeis stadje, (Alcúdia) althans dat was het . Nu is het nog steeds bijzonder en oogt historisch. Een rondwandeling langs de stadsmuren met kantelen e.d. leverde ook nog wat vondsten op.

Op naar een volgend doel, een earthcache. Deze liggen meestal op zeer bijzondere geologische plekken, dus mooi om daar ook te picknicken, terwijl wij de antwoorden trachten te vinden. (We picknicken op het strand van Mai Pas). Het werd langzaam aan dreigender en de eerste regen druppels voelbaar. De temperatuur zakte ook van 21 naar 14 graden. Dat was dus een groot verschil met de dagen ervoor. Morgen zal het weer 21 graden zijn en zonnig.

Op weg naar huis hebben wij nog wat caches bezocht op de route en een andere earthcache. Een welbestede rustige  en indrukwekkende dag met tal van bijzondere plekjes op dit prachtige eiland vol verrassingen.

De auto valkbij ons logeeradres geparkeerd en lopend naar een jaren 70 restaurant alwaar wij bijzondere hamburgers op de kaart zagen staan. O.a. hert, krokodil, struisvogel, veulen, kangoeroe en kip. Deze laatste hebben wij besteld en heerlijk verorberd.

Onze host was weer zeer belangstellend naar mijn knie en gaf als traktatie vers gesneden ham mee om  op de kamer te nuttigen. Natuurlijk tegelijk deze blog schrijvend. Excuses vorige de vetvlekken.

Morgen nog even geen plan, waarschijnlijk een druipsteengrotten.  Staat ook hoog genoteerd op ons lijstje.

1. Opa en Oma Segijn:
    4 mei 2019
    Weer een leuk verhaal. Jullie boffen wel met zo'n meelevende host. Gelukkig maar. Hier is het vandaag een koude dag, maar 9 a 10 graden. En dat op 4 mei. Fijn dat de reis van Danique en Jaylinn goed verlopen is. Leuk dat Danique ook weer een verhaal schrijft.
    Wij zien uit naar de volgende verhalen. Groetjes en een pijnloze voortzetting van jullie vakantie.