Mallorca, dag 9

6 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Afscheid nemen bestaat niet"

Het besef bij het wakker worden dat dit de laatste hele dag op Mallorca anno 2019 is, gaf even een kleine rilling. Wat is dit eiland prachtig. Voordat ik hier kwam had ik het idee dat dit een eiland zou zijn van zon zee en zuipen maar... Dit blijkt alleen voor de Engelse jeugd te gelden. Pfjoei.

Na het ontbijt, dit keer zonder een host met praatje, zijn wij op weg gegaan naar ons doel dat gisteravond is bepaald. Het kasteelpark,  met de vele caches. (Castillo Bellver) Na een kwartiertje rijden berg op de parkeer plaats gevonden. De warmte en zon bepaalde dat mijn vest uit bleef.

De eerste cache werd al snel gevonden door Monique die behendig op een rand klom te midden van de geparkeerde auto's.  Daarna werd het voetje voor voetje wandelen over een bergachtig paadje met losse stenen, boomwortels, keien en wat ander (honden)spul.

Gelukkig waren er spoiler foto's die wij steeds minder raadpleegde daar je soms van ver de verstopplek kon raden. Meestal een zakje of koker onder een hoopje stenen. De wandeling  was zeer pittig, maar met mijn nog steeds pijnlijke knie goed te doen. Door een rivierbedding, die gelukkig droog stond, heen gewaad en via kleine bospaadjes  steil naar beneden of omhoog. De kuiten zijn voor een jaar goed getraind. Uiteindelijk kwam de teller na drie uur prettig zwoegen op 37 caches. Alles goed gevonden na een lange warme, soms hete, bergwandeling. Trots op onszelf en als beloning namen wij aldaar een fris biertje sin alcohol.

Tweede deel van de dag is een wandeling bij Platja de la Romana. Hier ligt een opgeloste Wherigo én nog  een paar traditionele caches. Tradi's genoemd.  We maken een prachtige wandeling over de kliffen en eindigen weer op een terras. Alles met adembenemende uitzichten

Als afsluiting doen we nog een paar caches in Palma.  Onder andere twee eenvoudige earthcaches over het strand e.d.

's-Avonds gaan we met de bus Palma in en eten heerlijk bij Casa Gallegra Aragón. We zijn laat thuis, het was wederom een lange maar mooie (helaas) laatste cache dag!

Laatste cache dag?  Mooi niet. Het vliegtuig vertrekt ' s middags pas, dus hebben we nog een paar uurtjes om nabij het vliegveld een en ander te vinden. Dus..Mallorca. .. nog even geduld met afscheid nemen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en Oma Segijn:
    7 mei 2019
    Tja, wat gaat het snel voorbij als je het leuk hebt. Weer een herinnering rijker. Nu maar weer veilig naar huis. Leuke auto. Moet wel een beetje opgepoetst worden. Nog een prettige ochtend in Spanje en een goede reis naar huis.