Mallorca, dag 7

4 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Artà aards"

Zaterdagochtend en de host zat al klaar in zijn pyjama inclusief laptop. Terwijl wij de laatste happen nuttigden vroeg hij belangstellend naar mijn knie en hoe ik de ham vond die hij gisteravond voor mij vers gesneden heeft. Nu vroeg hij ook of ik kaas lusten.  Bevestigend geantwoord en spontaan kreeg ik typisch Spaanse kaas van een mèh en niet van een boeoeoe. Lam, zo noemde hij het beest dat hij imiteerde.  De kaas was heerlijk en smaakte wat korrelig en niet zo zeer naar schapenkaas.

Tijd om te vertrekken, want ook al hebben wij niet veel caches op het programma, het zijn wel tijdrovende en de moeite waard.

Op naar deel 1 van de dag, het kasteel te Artà. Hoog boven het dorpje met de zeer smalle wegen en straatjes zijn wij daar met veel moeite aangekomen. Nog even een flinke klimwandeling en de eerste cache was een feit. We hebben de tijd genomen om de omgeving zo hoog gade te slaan en ook het kasteel annex klooster te bekijken. Zonovergoten schitterde alles om ons heen.

Deel twee van de dag was een lost place. De  ruïne van Gran Barbacoa wat ooit een beroemde discotheek/ dansgelegenheid was. Nu vervallen en vol graffity.  De vragen beantwoord konden we vrij snel de cache vinden. Diverse foto's gemaakt en hopla weg van deze onschukdig ogende lugubere plek met mooie schilderingen.

Deel drie waren de twee grotten ( coves). De kleinste was het mooiste,  daar het niet commercieel was. Zelf de grot ontdekt en tevens de cache. Genoten van de stalagmieten en tieten.  Prachtige kleuren van de duizenden jaren groeiende gesteenten.

Deel 4 e  4 1/2 en 5 enz.. Earthcaches.  Vier stuks hebben wij bezocht liggende op de meest fantastische locaties. Super genieten van  al dat aardse wonder en schoonheid. De kracht van de natuur, de oorsprong van onze planeet en meer. Je wordt er gewoon stil van.

Aan het einde van de dag heerlijk gegeten onderweg bij "Es Cruce", het VanderValk van Mallorca,  waar we echt heerlijk gegeten hebben voor weinig geld. Dat smaakt naar nog een keer.

Om 22.00 u weer op het honk. Mijn knie heeft zich goed gehouden en krijgt de verdiende rust.

Morgen naar de westkust van Mallorca, dat volgens onze host "fantastic " is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma Segijn:
    5 mei 2019
    Mooi de foto's van de grot. De meeste toeristen komen niet op zulke mooie plekken, denk ik. Jullie hebben het wel getroffen met deze b&b. Fijn dat je knie weer wat beter is. Is het weer bij jullie weer goed? Hier is het bar en boos. Gisteren een flinke hagelbui gehad, vandaag is de voorspelling niet veel beter. Veel plezier verder tot het volgende verhaal.
  2. Dan:
    5 mei 2019
    Hier zonnig maar wat frisser dan gisteren
    Maar 20 graden wordt verwacht.
    Vandaag, 5 mei, vieren zij hier moederdag.
    Fijne zondag met hopelijk wat beter weer. Gelukkig heb je een dak boven je hoofd. Haha