Minneapolis, 9 mei 2018

9 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

9 mei: "Natuurlijk cultuur"

Sculpture garden te Minneapolis hebben wij in de late ochtend bezocht ondanks het druilerige weer. Regen kan je het hier niet noemen, zelfs geen miezer. Toch zie je druppels tegen de autoruit of in het water. Qua temperatuur voelt het best aangenaam. Lekker weer om van alles te ondernemen.
Kers met lepelHet sculptuurpark ziet er vrij leeg uit, maar al wandelend kom je de ene verrassing na de andere tegen. Een beeld van een paard, dat blijkt enkel uit wat aangespoeld wrakhout te bestaan. Een boom dat door de wind onophoudelijk  een prachtig muziekstuk laat beleven in  de oorschelpen.
Een reusachtige blauwe haan, een lepel met een kers en nog vele andere beelden. Twee Nederlandse kunstenaars hebben hier ook hun aandeel voor bewondering achter gelaten.

Intussen heeft Claire thuis via Skype een bijeenkomst met collega's en studenten uit Illionois.
Wij wachten rustig af bij de Mac en genieten van de koffie totdat Claire het virtuele sein geeft klaar te zijn.
Haar opgehaald en gedrieën vertrokken naar Lake Elmo, dat best op de kaart dichtbij lag. Na een half uur gereden te hebben zien wij dat het nog minstens een uur duurt... Huh?  Ohjee.... Bij het invullen van de coördinaten in de dubbele Tom heeft Monique zich maar in 1 cijfertje vergist en zijn we totaal de andere kant opgereden. Terug en weer de file in...

Twee meiden bij het waterAnderhalf uur later eindelijk aangekomen in het natuurreservaat van Lake Elmo. Een schitterend gebied met vele meertjes, wandelpaden, bossen, hellingen en zeer afwisselende begroeiing, dat al een stuk groener is geworden. Genieten van al dat natuurschoon, de dieren geluiden, het gekwaak,  getsjirp en gefluit.
Wij lopen de route van 5 mile en vinden tal van caches onderweg diep weg verscholen in de bossen onder schors of andere natuurresten.
Na anderhalf uur best wel moe en hongerig op naar st Paul,  de tweelingstad van Minneapolis.
Daar hebben we heerlijk Italiaans gegeten alvorens naar huis te keren.
Lekkere dag dat voor Claire best wel vermoeiend is geweest.
Morgen Minnehaha, een park met watervallen en tal van caches natuurlijk. We zullen zien of het droog blijft. Ons maakt het niet uit.... tot morgen!

Appeltje voorde dorst  Geestige kunst  Love

1. Opa en Oma Segijn:
    10 mei 2018
    Lijkt mij best een mooi park met bijzondere sculpturen. Is Claire daar ook wel eens geweest? Meestal zie je als toerist meer van het land dan de inwoners. Hier is het weer ook omgeslagen en is het bewolkt maar de vooruitzichten zijn goed. Vanmiddag komt Danique met Jaylinn. Daar kijken wij naar uit. Een prettige dag weer. Groetjes Pa en Ma.