Minneapolis, 8 mei 2018

8 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

8 mei: "113 caches"

CollageMaker_20180508_205217098 Het weer lijkt omgeslagen, donkere wolken naderden gestaag. Toch viel de temperatuur mee. Iets meer dan 20 graden, lekker dus.
Claire aan het werk in de ochtend en 's middags andere bezigheden. Wij voeren het gisteren bedachte plan uit,  het gaan opzoeken  van de 36 puzzel caches, die reeds in Nederland opgelost zijn. Na een korte rit met de auto was Nr 1 al snel gevonden. De caches waten niet allen simpel verstopt. Wel allemaal redelijk vlot gevonden. Wederom een geo-art erbij. Het landschap gleed bij het zoeken voorbij. Duidelijk het land van de vele meren. Van kleine poeltjes tot grote waterpartijen. Mooie beelden op het netvlies.Na de LTCC serie nog ongelooflijk veel tijd om op onze gps te kijken en het tweede doel van de dag  grotendeels te behalen, de Manning Ave serie. Hiervan hebben we ook een groot deel  van gevonden.
Jammer genoeg zijn de natuurreservaten niet zoals in Canada waar je met een natuurpas overal in mag.  Hier in Minnesota, district Washington, zijn met een dure pas alleen de reservaten van deze regio te bezichtigen. Voor Duluth , liggend in een reservaten waar we komend weekend heen gaan, is weer een andere vergunning nodig.
Er zijn ook regionale reservaten. Deze zijn vrij toegankelijk en net zo mooi. Hier hebben we gewandeld en gespeurd tegelijk. Heuvelachtig landschap , prachtige natuur.
Diverse vogels gehoord en gezien, die niet in Europa voorkomen. Ook een eagle (adelaar) paar in de top van een boom gespot, het nationale symbool van de USA.
Het is hier prachtig, weids, groen.
Aan het einde van de dag nog even de Walmart in gegaan voor de broodnodige boodschappen en wat gegeten in een eenvoudige familierestaurant.  Het smaakte naar de prijs.
Thuisgekomen hoorden we Claire haar verhalen aan en zij die van ons.
Morgen een relaxte dag met een bezoek aan een sculpturepark en het National Park Lake Elmo.
Tot morgen.

1. Opa en Oma Segijn:
    9 mei 2018
    Weer een vruchtbare dag dus. Veel gevonden en ook nog van de natuur genoten. Wat wil je nog meer. Hier is het nog steeds heet maar morgen schijnt het ander weer te worden. Prettige voortzetting en veel plezier. Groetjes Pa en Ma.