Minneapolis 10 Mei 2018

10 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

10 mei:"Minnehaha"

Rustig aangedaan deze ochtend. Het zonnetje scheen, maar volgens de weersverwachting zou het een koele dag zijn.  Dat bleek volledig waar. Toch zijn wij twee met de fiets op pad gegaan.
Rustig de pedalen laten ronddraaien komen we onderweg nog een paar caches tegen. WatervaoHet doel om de waterval van Minneapolis te bezoeken, genaamd Minnehaha.  Dit is dus geen reken of wiskunde grap, maar de naam van een indiaanse die gered is door Hiawatha.Deze laatste ken ik nog van de Donald Duck strips. Hiawatha was een stuk ouder geworden gezien het standbeeld vlakbij het neer stortende water.
De waterval was tegelijk ook een Earthcache en de antwoorden stonden op een plaquette gegoten.  Deze zullen we later mailen naar de CO tegelijk met de foto bij de waterval als bewijs dat we er daadwerkelijk geweest zijn.

Monique bij de earthcache  Dan bij de waterval
Wij waren niet de enige. Terwijl wij de meegenomen lunch nuttigden op een stenen leuning werden we in het Engels gevraagd om een foto van de drie vrouwen te maken. Het bleken drie KLM stewardessen te zijn en al snel volgde een vrolijk onderonsje in het Nederlands. Dit trok weer een andere groep mensen aan. Hiervan was eentje afkomstig uit Brummen,  Limburg. Nu wonend in Texas met haar man en vlak bij haar schoonouders. Ook met hen even gebabbeld in meerdere talen tegelijk.
We hebben onze tour voortgezet.  Eerst langs de oostkant van de Mississipi en even later op de terugweg de westkant ervan. Het blijft een mooie rivier en oever. Steile hellingen en af en toe ruw, snel stromend water.
UitzichtNa 25 km fietsen, heuveltje op en af en tegelijk wat speuren op de steile dichtbegroeide hellingen, zijn we uiteindelijk thuisgekomen. Wel via een omweg, want we hadden en tip gekregen over  de cache naast de bierbrouwerij. Om te vieren dat deze dag geslaagd is en de "did not found" cache nu een FOUND cache is geworden, hebben we de brouwerij vereerd met ons gezelschap en al snel geproost. Biertje op...Hop naar huis.
Claire had intussen een heerlijke pasta gekookt. Gedrieën smakelijk gegeten.
Claire naar badminton en wij naar de Walmart. Wat inkopen voor de komende dagen die wij doorbrengen in Duluth e.o.
Morgen is de reisdag naar het koude noorden en zullen wij overnachten in Washburn. Tot morgen.

1. Opa en Oma Segijn:
    11 mei 2018
    Goedemorgen, bij jullie, slaap lekker. Hier is het nu 8.37 uur. Zo te zien is het weer een bijzondere dag geweest voor jullie. Prachtige foto's, vooral die van de brug over de rivier. Overnachten jullie in een hostel? Prachtige dag gewenst en groetjes van Pa en Ma.
  2. Dion:
    11 mei 2018
    Duluth! Dat ken ik nog wel uit Fargo. En leuk dat jullie zoveel (ex-)nederlanders zijn tegengekomen.