Minneapolis 6 mei 2018

7 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

6 mei: "ssst. ..!"

Met de auto op weg naar het historische plaatsje Stillwater aan de St Croix River.

Al vroeg in de ochtend was de gevoels temperatuur ruim boven de 20 graden en al snel iets later 25 zomers warm. Gelukkig airco in de luxe bak.

Een parkeer plek nabij de bibliotheek gevonden, zodat wij aan het einde van de dag de multi cache kunnen oplossen welke in het gebouw plaatsvindt.

Stillwater ligt op een vrij steile helling naast de rivier, wat tegelijk de grens is tussen Minnesota en Wisconsin. Prachtige uitzichten, mooi stromend water, al redelijk groen wordende berghellingen en typische historische Amerikaanse gebouwen. Historisch wel relatief gezien, want dat is het al snel in de iets meer dan 200 jaar oude bevolkte/ontdekte land.

Langs de oever hebben wij gedrieën een virtuele cache en wat andere caches kunnen vinden en zo onze wandeling steeds even onderbroken om te speuren.

Terug rond lunchtijd aan het water gegeten op een drijvend restaurant.  Het nabijgelegen vaste  terras lag nog behoorlijk onderwater. De waterstand in de rivier schijnt regelmatig te wijzigen.

Na de pulled pork , plain burger en rosebeef zijn we verder gaan wandelen en met een omweg bij de auto beland. Daar voor de ingang van de bibliotheek een aanwijzing gevonden welke in het gebouw te vinden was. Door een  tweede aanwijzing begaven wij ons naar het terras van het gebouw met een schitterend uitzicht op de rivier en IMG_20180506_153025_556Wisconsin.

Daar de laatste aanwijzing en toen werd het bijna hopeloos speuren. Het zou toch  niet zo zijn  dat wij ervaren speurders deze net  redelijk neuwe cache als onvindbaar moeten beschouwen?.Gelukkig kwam een zeer aardige bibliothecaresse ons enigszins helpen. Zij had er wel van gehoord en voordat we het wisten stonden we voor een paar boeken te wachten totdat zij een aanwijzing opzocht en gevonden had. Ineens zag Monique de geocachesymbolen op de onderste lade en weldra stonden we met een grote cache in handen. Hierin werden twee travel bugs gedropt, getiteld "Homesick". Deze twee zijn vanaf hier gestart om als eerste thuis in Nederland te komen. Wij zijn benieuwd welke gaat winnen,. Ze worden gevolg via de geocaching.com site.

Tevreden over de dag, de wandeling en het bezichtigen van dit stadje zijn wij huiswaarts gekeerd en onderweg toch nog wat gevonden. Tsja...

Morgenochtend gedrieën ontbijten in Dinkytown bij Al's breakfast.  Een typisch Amerikaans ontbijt, dus... afwachten.

Verder die dag zal Claire weer wat gaan werken en wij wat rondstruinen in de omgeving. Vervelen doen wij in ieder geval niet. Tot morgen!

SAM_9240

1. Opa en Oma Segijn:
    7 mei 2018
    Weer een leuk verhaal. Gezellig dat jullie met Claire er op uit kunnen. Mooie foto's ook. Is er een cache verstopt bij dat beeld waar jij, Dan met Claire, staan te kijken? Een prettige dag, aan het weer zal het niet liggen. Hier is het trouwens ook erg warm. Te warm voor mij maar veel mensen zullen er blij mee zijn. Tot morgen.