Minneapolis, 13 mei 2018

13 mei 2018 - Duluth, Minnesota, Verenigde Staten

13 mei: Van Washburn naar Duluth

Moederdag en dan zo ver van huis van twee van de drie kinderen. Gelukkig is eentje wel in de buurt. Toch een beetje Moederdag vieren. Een beetje? Onzin ! In deze moderne tijd is afstand geen probleem , want Claire heeft geregeld dat er een verbinding tot stand is gekomen met zowel Utrecht, Benthuizen en Washburn. Om half acht in de ochtend Usa tijd , dus half drie 's middags in Nederland, waren wij als het gehele gezin met elkaar verbonden. Zo waardevol, zo mooi en zo bijzonder dat zes personen met elkaar ondanks wereldwijde afstand kunnen communiceren. Daarbij moet wel aangetekend worden dat de jongste even heeft geglimlacht en aangaf te willen slapen. Gelijk het sterke gevoel van missen kwam even boven drijven. Nog een week wachten alvorens we ook Jaylinn kunnen knuffelen.

Na de moederdag-internet-sessie snel de Airb&b van onze spullen ontdoen en de auto inladen. Op naar Ashland, want daar hebben we nog de oplossing van een muurschilderingen multi op te halen en te loggen. De vorige keer hadden wij ons in 1 cijfertje vergist en daardoor kwamen we op een verkeerde plek uit. Nu direct in het vizier! De eerste cache van de dag was binnen.

Op naar Duluth via de kust route. Deze is volgens Google maar een kwartier langer dan via de snelweg. Gezien het prachtige uitzicht op het giga meer Lake Superior was de keuze snel gemaakt. Inderdaad was de rit mooi, heel mooi. Ook diverse dieren weer gezien, al dan niet meer bij bewustzijn. De kans dat we een zwarte beer zouden tegen kunnen komen was klein, maar wel mogelijk. Helaas... geen beren op de weg.

Een van de stops was bij een prachtige oude molen, een eentje bij het berenklauw restaurant, met smakelijk moederdagtaart in de smaak van perzik/pecanoot/praline. Ook onderweg nog wat stops gemaakt om extra te genieten van het uitzicht. Duluth zijn we eerst voorbij gereden om Two Harbors te bezoeken. Een klein dorpje dat zo heet en een prachtige ligging heeft. Daarbij lag er ook een cache. ..natuurlijk.

Na het bezoek van dit havenstadje dan eindelijk richting Duluth, alwaar wij zullen overnachten in een Inn (soort motel). De scenic-road gekozen dat pal naast de kust lag. Schitterend en zeer rustige weg. Op het gemak gereden en wat kleine stops gemaakt. De Inn heeft een prima en schone kamer met twee kleine bedden waar we de nacht gedrieën zullen trachten door te komen. De receptionist gaf de tip om een blok verder beneden in de stad te gaan dineren. Ook daar als afsluiting gedacht aan moederdag, het toetje geschonken door het restaurant. Terug naar de kamer en de meiden een fanatiek spelletje yahtzee en ik... Bloggen.

Morgen Duluth verkennen en vertrekken naar Minneapolis, alwaar Claire thuis wordt afgeleverd en wij nog een nachtje zullen doorbrengen alvorens de dag erna te vertrekken richting IJsland. Tot morgen.

1. Opa en Oma Segijn:
    14 mei 2018
    Wat leuk dat Claire geregeld heeft dat jullie met elkaar konden praten en zien. Is Moederdag ook in Amerika een bijzondere dag? Ik zag wel dat het in Australie gevierd werd. De nicht van pa was ook mee uitgenomen door haar kinderen en kleinkinderen. Een fijne dag weer. Tot morgen.