Minneapolis 12 mei 2018

12 mei 2018 - Bayfield, Verenigde Staten

12 mei : "Madeline island"

Vanuit onze Airb&b te Washburn na een zeer goede nachtrust vertrokken  naar het dorpje Bayfield verderop. Vandaar gaat het pontje naar het doel van de dag Madeline Eiland (island).
Haven pontje met ijsDe zon bracht de ochtend al aardig op temperatuur.  Gisteren nog maar net 4 graden, vandaag begon de dag met 14 graden. Mooi vooruitzicht. Terwijl de zon dus haar werk deed schitterde zij het water van de haven blauw en liet de drijvende ijsschotsen harder smelten. Inderdaad dreef er ijs. Nog geen drie weken geleden was dit meer nog grotendeels bevroren.
Het kleine pontje waar toch nog een zestiental auto's op konden bracht ons in twintig minuten naar het eiland. Daar hebben we direct een local café opgezocht voor een heerlijke kop koffie en thee. Het was tevens ook een souvenir shop, en kleine buurtsuper.
Opgewarmd de auto in en rijden op de kustweg. Langs het eiland en zo rond was het plan. Direct even een cache gepakt zodat de cache van de dag veilig gesteld is. Dit onder toezicht van een drietal paar reeën ogen! Daarna door en al snel gestopt voor schitterende uitzichten en fotoshoot.  Prachtige blauwe lucht, water en rode kustlijn. De rotsen waren Maroon kleurig. Dit tekende zich goed contrasterend af.
Even later een strandje. Helaas geen turtles gezien, terwijl er langs de weg voor gewaarschuwd wordt. Wel hebben wij in de bush daar aan het strand een mooie ammobox gevonden als cache met een hoge D/T waarde.
Monique op rotsDoor naar het reservaat om eerst te lunchen en daarna een pittige wandeling te maken over soms ruige paden met veel modder. Prachtige uitzichten steeds weer. Wat een mooi eiland. Rode klif rotsen, bomen beginnend groen, en soms nog sneeuw of ijs zichtbaar in de schaduw plekken.
Om de 500 tot iets meer meters een cache gezocht. Dit was niet altijd even simpel, maar wel leuk om te doen.
Zeer vermoeid na drie uur wandelen terug bij de auto om verder het eiland rond te gaan. De andere kant van het eiland was beduidend minder mooi, maar toch om van te genieten. Zo kwamen wij bij de veerpont terug. Althans daar waar de wachtrij behoort te staan. Niemand nog aanwezig en dus de twijfel of wij wel goed stonden. Gelukkig kwamen er later nog twee auto's aan en gedrieën op de boot naar het vasteland alwaar wij snel een eetgelegenheid hebben gevonden voor het diner. Na de gyros en meer naar onze slaapplaats gereden met toch nog twee caches en wat boodschappen.
Morgen op naar Duluth voor de laatste nacht in Wisconsin om overmorgen naar Minneapolis terug te keren. Tot morgen!

CollageMaker_20180512_205212525

1. Opa en Oma Segijn:
    13 mei 2018
    Fijn dat jullie zo genieten. Het is ook wel een prachtig land. En door het zoeken naar een cache, zien jullie veel meer van het land. Prettige voortzetting. Groeten Pa en Ma.