Minneapolis 14 mei 2018

14 mei 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

14 mei: Van Duluth naar 'home sweet home'  te Minneapolis

Wakker worden in een motel kamer. De een heeft duidelijk beter geslapen dan de ander. Sorry Claire!  Het ontbijt, bestaande uit zelf gemaakte wafels met maple sirup, hebben wij genuttigd bij de recpetie annex ontbijt kamer. Daarna een korte wandeling in de omgeving met een aantal caches als doel.
Claire en de hefTerug om de auto op te halen die al geduldig bepakt  stond te wachten. Op naar de haven alwaar een speciale brug van staal een bezienswaardigheid is. Eigenlijk stelde het achteraf niet zoveel voor, want wij hebben in Rotterdam  het tweelingzusje "de hef".
De diverse bezienswaardigheden,  waaronder een kopie van statue of Liberty, een brok drijvend  koper, vuurtoren en meer, waren vaak een onderdeel van een virtuele cache.  De vragen werden beantwoord en een foto genomen. YES weer een paar glimlachjes erbij op de geocachekaart.

Kopie Liberty
Gedrieën uphillMet de auto nog de landtong op om dit te ontdekken. Deze smalle landtong ligt van Duluth richting Wisconsin via de hefbrug te benaderen.  Geinig dat dit bewoond is.
Terug richting een magnifiek uitzichtspunt hoog boven Duluth. De gehele stad en zicht op het meer Superior met industrie en overslaggebouwen. Een aparte stad om er geweest te zijn. Niet zo zeer om de schoonheid,  maar meer om de geschiedenis die voelbaar is.
De rit naar huis ging voorspoedig. In plaats van de trage maar mooie scenic-road hebben wij gekozen voor de highway. Het is best vermoeiend als solo rijder en hebben daardoor twee tussenstops ingelast.
Hoe dichter bij Dordt. ..bedoel Minneapolis,  des te natter het werd. Nu mag regen hier niet echt een naam hebben.. het spetterde.
Claire en Monique zijn wat te eten gaan halen, plus wat boodschappen om ook in IJsland te kunnen overleven.
Morgennamiddag,  als Nederland slaapt, vliegen wij naar IJsland en laten Claire voor een weekje alleen achter. Overdag de laatste dingetjes regelen, fietsen in goede staat achter laten,  koffers pakken en zorgen dat alles in orde is voordat wij vertrekken. Ook de auto voor 17.00 u terugbrengen en wachten op het vertrek. Altijd weer een spannend gevoel.
Tot morgen.

1. Opa en Oma Segijn:
    15 mei 2018
    Bedankt voor het leuke verhaal. Het zal wel een hele verandering zijn qua temperatuur. Tenminste IJsland klinkt zo koud. Of valt de temperatuur wel mee? Claire komt al snel naar Nederland he? Tot ziens Claire in Holland en jullie nog een goede reis. Groetjes pa en ma Segijn.