Minneapolis 11 mei 2018

11 mei 2018 - Washburn, Verenigde Staten

11 mei: "schilderachtig"

Al vroeg de gepakte koffers ingeladen om te vertrekken naar onze eindbestemming te Washburn.
Van een redelijke temperatuur naar het nog maar net ontdooide meer met daardoor de aanvoelende  vrieskou.
De reis verliep zeer rustig. De wegen zjn  breed en het verkeer houdt zich meestal aan de maximum snelheid. Wij ook. Nu ik eenmaal de cruise controle onder controle heb is het alleen maar een kwestie van sturen. Wel saai en daardoor ook best vermoeiend.  Vandaar de tussenstop bij o.a. onze grote (Schotse) vriend Donald. De mccafé smaakte best.  Gelukkig ligt er vaak in de buurt ook een cache zodat ook dit een prima afwisseling is van de reis.
De eerste cache in Wisconsin met een high five gevierd, omdat dit weer een nieuwe staat is op onze geocachekaart. Tevens een nieuw virtueel souvenir erbij.
CollageMaker_20180511_195407709Na zes uur rijden plus wat stops zijn we aangekomen in Ashland, een apart klein stadje aan de andere kant van het gigantische meer en onze verblijfplaats.
Ashland staat bekend om zijn zeer grote muurschilderingen in het historisch centrum. Gebouwen zijn prachtig beschilderd met stukjes geschiedenis van deze streek. Ook belangrijke mensen (veteranen) en belangrijke gebouwen worden geëerd.
Deze schilderingen zij  ook een onderdeel van  een vragen serie van de multi,  zodat wij én hebben kunnen genieten én de oplossing hebben gevonden van een cache. Meerdere vliegen tegelijk. Even later nog wat andere caches al wandelend in de vrieskou ( lees : snijdende koude wind), kunnen vinden. Tegen zes uur opweg naar onze Airb&b te Washburn.
De woning, gelegen pal aan het meer, zag er groots en indrukwekkend uit. Wij via omlopen naar het balkon alwaar de sleutel in het slot ons de toegang gaf tot een zeer nette boven woning (etage). Zeer netjes en goed verzorgd met een prachtig uitzicht op het meer.
Na de korte inspectie eerst maar doorgereden om een hapje te eten. Vele eettenten aanwezig.  We hebben de bikers grill maar links laten liggen en zijn doorgereden naar Patsy's grill. Heerlijke fish and chips en ander eten werd verorberd.
Voldaan terug naar onze verblijfplaats om tot rust te komen met het schrijven van dit blogje of met een potje Yatsee!
Morgen zijn we van plan om met de ferry naar Madeline eiland  te varen en aldaar een tour te maken om dit gebied te ontdekken. Wellicht ligt er ook nog een cache, maar dat is "bijzaak".
Tot morgen.

1. Opa en Oma Segijn:
    12 mei 2018
    Wat een overgang zal het zijn van het warme Minneapolis naar het koude gebied. Is dit jullie eindbestemming voordat jullie weer naar Nederland vertrekken? Veel plezier nog.
    Groetjes Pa en Ma.