Mallorca , hier zijn we dan... (Dag 1)

28 april 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

Toen wij uit Rotterdam vertrokken...

Na Koningsdag was eindelijk de vertrekdag aangebroken van deze jaarlijkse meivakantiereis, t.w. bestemming Mallorca.Olé.

Jaylinn was al vroeg bij ons om ons samen met Danique weg te brengen naar The Hague Airport,  oftewel Zestienhoven.

Het inchecken vlotte razendsnel. Heel anders dan op Schiphol. De vlucht met Transavia was exact zoals zij hadden gezegd en konden wij het warme Mallorca na twee uurtjes vliegen,  begroeten.

De pendelbus was even zoeken, maar eenmaal gevonden en erin waren wij snel op de plek om een eigen auto te bemachtigen. De Nissan van twee weken oud jubelde bij het zien van ons en de geringe bagage.

Met Waze als Tomtom waren wij na 10 minuten bij het adres aangekomen. Alleen de auto nog ergens parkeren.... dat lukte gelukkig na even zoeken. De bel rinkelde van de wat wij dachten onze airab&b. Bleek het verkeerde appartement te zijn. De man achter de intercom wist dat wij een deur verder moesten zijn. Dat klopte gelukkig.

Twee heel aardige bijna geen Engels sprekende gepensioneerde Spanjaarden lieten het appartement zien en trachtten een en ander duidelijk te maken.  Met veel si si bevestigden wij dat wij het begrepen hadden. Even rusten en dan Palma in om te eten en natuurlijk een cache te vinden, (ook al hadden wij vlak na de uitgang van de luchthaven er een gevonden.  )

Met de bus naar het centrum en vandaar een leuke wandeling van cache naar cache.  Tegelijk de stad bewonderd en de typische Spaanse bouwstijl herkend.

Tegen negen uur en na 10 caches en vele foto's een klein restaurantje opgezocht en op het terras heerlijk de 4 tapas in de buitenlucht gegeten. Garnalen in knoflook, chorisoworstjes met gebakken aardappel, gehaktballetjes en aardappel, in aīoli, met een glas Sangria en een biertje. Heerlijk...VAKANTIE GEVOEL.

Met de bus terug en dit blog schrijven voor ons zelf, maar vooral voor de geïnteresseerden in het kille natte Nederland.

Nog geen plannen voor morgen. Mañana maand

1. Opa en Oma Segijn:
    29 april 2019
    Hoi Dan en Monique, leuk dat jullie weer een reisverhaal schrijven. Zo reizen wij ook weer verder mee. Wij kijken uit naar het vervolg. Veel plezier. Pa en Ma.