Ijsland, vierde en laatste dag.

19 mei 2018 - Keflavík, IJsland

19 mei: "ijzig koud Ijsland"

Terwijl de zon scheen en de hemelsblauwe lucht zich liet bewonderen in Engeland, alwaar een koninklijk huwelijk werd voltrokken, ervaarden wij het totale andere weer. Terwijl wij de Skyr verorberden huilde IJsland om het feit dat dit onze laatste dag was op dit prachtige eiland.
.....
Inderdaad dag vier op IJsland.  Van Rif via Reykjavik naar Keflavik.
Onze eerste stop was een waterval en deze aanschouwden we reeds om 10.00 uur in  de stromende regen. Gelukkig kan je daarop kleden. Dus laagje nummer zoveel aan en gaan om natuurlijk die ene lastige cache te vinden bij dit prachtige natuurverschijnsel. Monique liep dapper over een losse stenen dam en zo richting zoekplek alwaar zij na lang speuren het kleinood vond.
Dan in ruig landschap DSC_2546

Door naar de volgende stop een..... waterval bij Kirkjufell.
De autorit werd wat heviger door de toenemende wind en pittige regenbuien. Soms met wat hagel. Toch  blijft IJsland schitterend. Het lavalandschap, de hoge besneeuwde bergen, watervallen, meren, oceaan golven beukend tegen de zwarte rotsachtige kust en de vele riviertjes maakten het genieten compleet.
De cache is niet verregendWe kwamen ook nog door een Nootdorpse geocacher een verborgen glazen weckpot  tegen. Dit bracht ons op het idee om ook een doosje te verstoppen ergens op dit eiland. Onderweg diverse mogelijkheden tegengekomen. De ruige rit liet ons meer in de auto zitten en soms stapte moedige Monique even uit de auto om te speuren.
In dit gebied lagen weinig caches en zo reden we best vlot richting de hoofdstad van IJsland,  Reykjavik. Vlak voor de zes kilometer lange tunnel vol flitspalen was een parkeerplek. Daar hebben wij het doosje onder rotsen verstopt en zullen het ter review aanbieden. Hopelijk kunnen weldra  dan andere geocachers hun naam noteren en tegelijk genieten van al het moois in de omgeving.
Reykjavik viel wat tegen. Het bleek een saaie stad te zijn waar veel ge- en verbouwd wordt. Toch nog rond gewandeld en wat gevonden. Het weer zat ook daar flink tegen en drijfnat teruggekeerd naar de auto in de droge parkeergarage.

Reykjavik  Reykjavik

Een nieuw plan werd getrokken en zijn zo richting het vliegveld gegaan waar wij de eerste dag een cache niet konden vinden. Vandaag meer succes en voldaan naar onze slaapplaats voor de nacht gegaan. Een mooie kleine schone kamer in een B&B .
In de kamer was een tv aanwezig, zodat we de Royal Wedding in samenvatting hebben kunnen meemaken. Schitterend mooi..... weer hadden zij.
Morgenochtend vroeg vertrekken wij. Dat betekent om vijf uur opstaan en op weg gaan naar ..... huis.
Nog even en dan Danique weer zien met JAYLINN !

Nawoord bij de blogjes van deze heerlijke,  bijzondere vakantie:
Hartelijk dank voor alle lieve woorden en het meeleven met ons. Het schrijven voor iemand geeft energie en nog meer vakantievreugde. Een stukje geschiedenis om met plezier op terug te kijken.
Het weerzien van Claire en haar woon-werkomgeving, haar land, met gedrieën een paar dagen opstap, onze fietstochten en het vele speuren. Dit was weer een juweeltje , een gouden zegel voor  ons plakboek des levens.
Tot .. een volgende reisverslag.

Mooiste berg aldus Monique   DSC_2562

1. Monique:
    20 mei 2018
    Ik ben trots op je mooie verhalen. Ze zijn super waardevol.
  2. Opa en Oma Segijn:
    20 mei 2018
    Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben. Jullie bedankt dat wij ook een beetje mee konden genieten van al die mooie beelden en verhalen. Nu wensen wij jullie een goede vlucht en een veilige vlucht en landing in Holland. Welkom weer in Nederland. (Ook een mooi land)