Nl-Usa -IJsland -Nl

27 april 2018 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

27 april 2018
Reeds vroeg in de ochtend, nog voor de eerste Koningsdag zonnestralen het land oranje zal kleuren, lagen wij te wachten op de dag van onze reis naar Minneapolis via IJsland.
Eerst naar Danique en Jaylinn. Wat een heerlijk begin van de reisdag. Een warm welkom door de stralende lach van onze kleine deugniet. Na haar "ontbijt" reed Danique ons naar Schiphol.
Een enorme drukte werd waarneembaar bij aankomst. Niet alleen buiten stond een rij, maar ook binnen. Het leek alsof iedereen de drukte van Koningsdag en de vrijmarkt wilden ontvluchten.
Eenmaal door de bagagedump en douane was het wachten op de boarding. Geen straf op de groen zachte banken met heerlijke koffie.
De vlucht van twee uur en driekwartier ging zeer voorspoedig.
Van IJsland nog niet veel gezien, behalve de aankomst en vertrekhal.
Wederom exact op tijd vervolgden wij onze weg met Icelandair naar Minneapolis.
Een lange vermoeiende schommelende vlucht. Na 6 1/2 uur landden wij en na een wantrouwend onderzoek door de officer die ook al onze vingerafdrukken wilde hebben, konden we de koffers ophalen en naar de uitgang gaan, Daar stond een mevrouw met naambordje "mr & mrs Segijn" op ons te wachten. Claire ! Zo een super gevoel bij het weerzien, maar vooral door knuffelen en daadwerkelijk zien!

DSC_2176
Met de "Uber" naar haar prachtige ruime huis. Even bijkomen en daarna dineren. Voor Claire was het avondeten, voor ons middernachtvoer. Dinkytown, gezellig druk met tal van winkels en restaurants. Natuurlijk te veel gekregen, dus een box mee naar huis met de left overs.
Ook nog even een supermarkt in voor ontbijt beleg en andere zaken. Al slaapwandelend terug naar het huis van Claire. Al was het Amerikaanse tijd 22.00 u, voor ons erg laat. Direct in slaapvallend droomden wij over de knauwend sprekende Amerikanen en over de behouden vliegreis.