Mallorca, dag 5

2 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Rust?"

Wakker worden met een wijsje in je hoofd is prettiger dan wakker worden met een meloen als knie.,... bedoel andersom.  De inspanning van gisteren heeft op een of andere manier te veel gevergd van mijn zwakke vochtbehoevende knie. Het werd gelijk het gesprek bij het ontbijt, alwaar Don Antonio en Donna Estrella ons diverse middeltjes aandroegen.  Het leek wel een apotheek.  Zeer zorgzaam en medelevend kreeg ik een pijnstiller en ' s avonds bij terugkeer van onze reis van de dag een smeerseltje en een coolpack. Zo lief!.

Wij besloten het dus vandaag rustig aan te doen. Met de auto op pad naar een van de hoogtepunten als geocacher te bezoeken. Bij aankomst zag ik er als een berg tegen op om minstens 250 m de berg op te moeten klimmen. Tsja.. toch gedaan... je bent gek op je hobby of gewoon gek.... Berg op ging gemakkelijk, daar ik mijn knie niet zo zeer hoef te buigen. Bovenaan aangekomen lag er een vliegtuig wrak. Daar was in de buurt ook de cache te vinden. Tevens ongelooflijk mooi uitzicht van  360 graden. De weg terug ging voetje voor voetje, de knie ontlastend.

Het volgende doel is de serie Cami de Raiguer. Onder weg daar naar toe zien wij diverse caches met een koffie naam. Deze dus eerst gedaan. De Cami serie,  (een heen en weertje)  was de favo knaller van de dag. Bijna elke cache was op zeer vernuftige manier verstopt. Goed zoeken en kijken. Wat klopt er niet? Een steen met kokertje eraan vast, een slotje dat in  het sleutelgat een kokertje bevatte, een holle schroef dat er niet hoorde enz.  Mooi gemaakt en complimenten aan de Cache Owner door gegeven.

Na deze mini trail de auto gepakt en de Ruta de Interior met de auto gedaan. Ook deze serie was niet eenvoudig. De plekjes waren helaas niet bijzonder, de caches vaak wel.

De dag begon voor ons doen laat, (11.00 u)  en eindigde al om 19.00 u. Avond eten en terug naar onze airb&b. Been omhoog, koelen en loggen, bloggen.

Onder voorbehoud gezien de knie, gaan wij  morgen naar het noorden van het eiland . Romeinse opgravingen en een lost place theater bezoeken, alwaar natuurlijk ook caches liggen.

1. Opa en Oma Segijn:
    3 mei 2019
    Vervelend dat je nu last van je knie hebt. Had je de brace niet meegenomen? Wel lief van de b&b eigenaar om van alles aan te dragen. Bergafwaarts is moeilijker dat bergop. Wij hebben de hele dag de computer aan laten staan, dus steeds even gekeken hoever het vliegtuig was. Pa heeft tot het einde gekeken (dus tot 12 uur). Leuke foto's, genomen in het vliegtuig. Nog veel (minder pijnlijke knie) plezier. Groetjes pa en ma.