Mallorca dag 4

1 mei 2019 - Palma de Mallorca, Spanje

"Vice versa"

Vandaag eindelijk de dag dat we kunnen cachen. Redelijk vroeg opgestaan, ontbijtje met havermout en....het dagelijkse praatje met de gastheer. Hij had dit keer zijn laptop erbij gehaald om m.b.v. Google Earth ons de mooiste plekjes te laten zien van zijn eiland.  Dat wij naar  Calamillor wilden gaan vond hij maar niets. Er waren leukere en mooiere plekjes te vinden. Hij gaf vele tips. Gracia! Fijn en leuk, maar we trekken toch ons eigen plan, nml. de Powertrail van Manacor tot Artà. Een fietstocht van 30 km heen.... en dan weer terug...(Inderdaad stond aan het einde van de dag de teller op bijna 70 km.)

Op 1 mei is alles hier dicht I.v.m. de dag van de Arbeid, dus wordt er niet  gewerkt.. Ook geen supermarkten open, maar Monique had gisteren hierop gerekend. Broodjes gesmeerd en gaan.

De autorit duurde een klein uurtje. Wij hadden een afspraak in Calabona bij de fietsenverhuur. Twee fietsen uitgezocht en de rit kon beginnen. Halverwege de trail gestart en richting het beginpunt gereden. Om de 200 m, soms meer, een cache zoeken. Dat betekent vaak afstappen, bukken of rekken en strekken, of afdalen opzoek naar een hoopje stenen met daaronder een koker. Soms hoog in een bord of steile rotswand.

Op ongeveer 5 en een halve kilometer tot het einde van deel eén van de heen en weer rit had de fiets van Monique kuren. De fietsverhuur gebeld en een plek afgesproken waar hij de fiets zou nakijken of omruilen.  Dat laatste dus.  Een nieuwe iets groter model kreeg Monique en ook een betere fiets! Superservice.

De terugreis naar het middelpunt kon beginnen. De meeste caches hadden wij op de heenreis al gevonden, een enkeling mocht nog gevonden worden. Halverwege besluiten wij om de gehele trail te doen dus ook naar het eindpunt.

Het mooiste van de dag was wel een videogesprek met de reislustigen te Benthuizen. Jaylinn en Danique een goede reis gewenst en Jaylinn een extra knuffel via de telefoon gegeven. Zucht... Zo dichtbij te zien en tegelijk zo ver weg. Dat jullie snel ook heen en vooral weer reizen om de virtuele knuffel  om te zetten naar een echte !

Nadat de trail geheel voltooid was, zo'n 114 caches, zijn wij moe maar voldaan de fietsen terug gaan brengen en hebben wij een restaurantje bezocht. Het was intussen 19.45 u. De kok was een Nederlander, de eigenaar een Brit. De tapas was niet echt Spaans maar smaakte  heerlijk.

Op naar onze slaapplaats een klein uurtje terug. Echt een dag om het heen en weer te krijgen.

Plannen voor morgen? Eerst kijken of de knie het aankan en de nachtrust zijn kans geven.

1. Opa en Oma Segijn:
    2 mei 2019
    Bedankt voor je verhaal. Wij zijn het vliegtuig naar Amerika aan het volgen. Wel spannend.
    Benieuwd hoe Jaylinn het zal vinden.